♪
Kültür bakanlığı sınavında. Ankara thm koro şefi kızını aldı. Urfa korusu şefi kayın biraderini aldı. İstanbul korosu şefi oğlu ve yeğenini aldı. ilginizi çekerse detay verebilirim
ttnet arena - 09.07.2024
♪
Cumhuriyetimizin kurucusu ulu önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşlarını saygı ve minnetle anarken, ülkemiz Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunun 100. yılını en coşkun ifadelerle kutluyoruz.
Mavi Nota - 28.10.2023
♪
Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümlerinin Eğitim Programları Sorunları
Gülşah Sargın Kaptaş - 28.10.2023
♪
GEÇMİŞ OLSUN TÜRKİYE!
Mavi Nota - 07.02.2023
♪
30 yıl sonra karşılaşmak çok güzel Kurtuluş, teveccüh etmişsin çok teşekkür ederim. Nerelerdesin? Bilgi verirsen sevinirim, selamlar, sevgiler.
M.Semih Baylan - 08.01.2023
♪
Değerli Müfit hocama en içten sevgi saygılarımı iletin lütfen .Üniversite yıllarımda özel radyo yayıncılığı yaptım.1994 yılında derginin bu daldaki ödülüne layık görülmüştüm evde yıllar sonra plaketi buldum hadi bir internetten arayayım dediğimde ikinci büyük şoku yaşadım 1994 de verdiği ödülü değerli hocam arşivinde fotoğraf larımız ile yayınlamaya devam ediyor.ne büyük bir emek emeği geçen herkese en derin saygılarımı sunarım.Ne olur hocamın ellerinden benim için öpün.
Kurtuluş Çelebi - 07.01.2023
♪
18. yılımız kutlu olsun
Mavi Nota - 24.11.2022
♪
Biliyorum Cüneyt bey, yazımda da böyle bir şey demedim zaten.
editör - 20.11.2022
♪
sayın müfit bey bilgilerinizi kontrol edi 6440 sayılı cso kurulrş kanununda 4 b diye bir tanım yoktur
CÜNEYT BALKIZ - 15.11.2022
♪
Sayın Cüneyt Balkız, yazımda öncelikle bütün 4B’li sanatçıların kadroya alınmaları hususunu önemle belirtirken, bundan sonra orkestraları 6940 sayılı CSO kanunu kapsamında, DOB ve DT’de kendi kuruluş yasasına, diğer toplulukların da kendi yönetmeliklerine göre alımların gerçekleştirilmesi konusuna da önemle dikkat çektim!
editör - 13.11.2022
Mavi Nota ailesinin genişleme çalışması içinde, uzun bir süredir sizlerle buluşamadım. Mavi Nota Radyo'dan sonra, başta klasik konser kayıtlarının yayımlanacağı Liveweb sayfamızın çalışmaları ve başka koşturmacalar nedeniyle sizlerle birlikte olamadım. Artık birlikteyiz.
Bu yıl 20. kez düzenlenen Mavi Nota Müzik Ödülleri 2012 halk oylaması 7 Mart 2013 günü başlamış bulunmaktadır. Gazetemizin ana sayfası üzerinde hazırlanan özel bir pano aracılığı ile 5 Mayıs 2013 tarihine kadar kullanılan oyların toplamından 20 Mavi Nota Müzik Ödülümüzü kazanan değerli konser piyanistimizi/piyanistlerimizi açıklayacağız.
Hadi şimdi hep birlikte oy kullanmaya sevgili dostlar.
Çok sıkıcı bir konu olduğu için insanlar klasik müzik konserine hava atmaya mı, davetiye boşa gitmesin diye mi, dostlara alışverişte göstermek için mi, kokteylde karın doyurmak amacıyla mı, insan içine karışmak için mi, o aksam yapacak daha ilginç başka iş olmadığından mı, müzik dinlemeye mi, ya da bunların değişik ağırlıklarının bir kombinasyonu ile mi geliyorlar; bu konuya girmiyorum.
Girersem eminim çıkamayız. Sadece hatırlatmak istedim, ilerki yazılarda bu konuyu derinlemesine ölçer biçeriz.
Gene de özetle, etrafındakilere ve çalanlara bir rahatsızlık vermedikleri sürece konserlerde bulunmalarına bir itirazım yok.
Sonuçta söyle düşünün : bu ülkenin medyasında (klasik) müzik adına kalem oynatıp da Şehrazad'ı Rahmaninof'un sanan, Mozart'ın Prag Senfonisi'nde Prag'ı tasvir etmeye çalıştığını düşünen yazarlar ve dahası bunlar gibi olmayı maharet sananlar, bu tip garabet yazılarda adı geçtiğinde bundan kıvanç duyup bloglarında \ facebook sayfalarında paylaşan profesyonel müzisyenler var.
O yüzden kimin, neden, ne kadar anladığı konusunda çok da eleyici \ kınayıcı tavırlar, bence, takınmamak gerek. Sonuçta bir tür imam - cemaat ilişkisi bu.
Benim özellikle paylaşmak istediğim şey ise şu meşhur bölüm arasında alkışlama \ alkışlamama konusunda nasıl karar verilmesi gerektiği. Bu konuda konser teammülleri nedir? Onun üzerinde durmak..
Geçenlerde denk geldim, ilginç geldi ve hoşuma gitti, ilginize sunuyorum :
The audience enjoyed themselves experiencing a concert in the way they were often presented decades ago. Paul McCreesh sets the scene as he uses Schubert's Great C Major Symphony to embrace three jewels for cello and orchestra. He invites everyone to applaud when they feel like applauding and even 'boo' if they want to! At this delightful concert there were no boos.
http://www.abc.net.au/classic/program/sundayafternoonconcert/music-listings/?date=2012-05-13
http://www.abc.net.au/classic/content/2012/05/13/3483699.htm
Bu İngilizce açıklamada özetle orkestrayı yöneten şef McCreesh, bölüm aralarında dinleyici yeri ve zamanı geldiğinde alkışa davet ediyor, deniliyor.
Konserleri dinlemek ve izlemek isterseniz aşağıdaki linkleri tıklayın.
http://www.liveweb.mavinota.tv/index.php?p=video&kid=7&id=67
http://www.liveweb.mavinota.tv/index.php?p=video&kid=7&id=68
http://www.liveweb.mavinota.tv/index.php?p=video&kid=7&id=69
İzleyip dinlediğiniz konserlerde Çaykovski ve Dvorak yapıtlarında isimler ekrana yanlış yazılmış, lakin videoların başlıkları doğru. Eserlerin (bölümlerin) konserde çalındığı sırayı takip etmek izleyiciye/dinleyiciye kalıyor.
Bu ilginç bir durum.
Yeniden görüşene değin esen kalın sevgili dostlar...
Müfit Semih Baylan
Editör
Bu yazıya henüz yorum yapılmadı.
Yorumları okumak yada yorum yazmak için sisteme giriniz.