♪
Kültür bakanlığı sınavında. Ankara thm koro şefi kızını aldı. Urfa korusu şefi kayın biraderini aldı. İstanbul korosu şefi oğlu ve yeğenini aldı. ilginizi çekerse detay verebilirim
ttnet arena - 09.07.2024
♪
Cumhuriyetimizin kurucusu ulu önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşlarını saygı ve minnetle anarken, ülkemiz Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunun 100. yılını en coşkun ifadelerle kutluyoruz.
Mavi Nota - 28.10.2023
♪
Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümlerinin Eğitim Programları Sorunları
Gülşah Sargın Kaptaş - 28.10.2023
♪
GEÇMİŞ OLSUN TÜRKİYE!
Mavi Nota - 07.02.2023
♪
30 yıl sonra karşılaşmak çok güzel Kurtuluş, teveccüh etmişsin çok teşekkür ederim. Nerelerdesin? Bilgi verirsen sevinirim, selamlar, sevgiler.
M.Semih Baylan - 08.01.2023
♪
Değerli Müfit hocama en içten sevgi saygılarımı iletin lütfen .Üniversite yıllarımda özel radyo yayıncılığı yaptım.1994 yılında derginin bu daldaki ödülüne layık görülmüştüm evde yıllar sonra plaketi buldum hadi bir internetten arayayım dediğimde ikinci büyük şoku yaşadım 1994 de verdiği ödülü değerli hocam arşivinde fotoğraf larımız ile yayınlamaya devam ediyor.ne büyük bir emek emeği geçen herkese en derin saygılarımı sunarım.Ne olur hocamın ellerinden benim için öpün.
Kurtuluş Çelebi - 07.01.2023
♪
18. yılımız kutlu olsun
Mavi Nota - 24.11.2022
♪
Biliyorum Cüneyt bey, yazımda da böyle bir şey demedim zaten.
editör - 20.11.2022
♪
sayın müfit bey bilgilerinizi kontrol edi 6440 sayılı cso kurulrş kanununda 4 b diye bir tanım yoktur
CÜNEYT BALKIZ - 15.11.2022
♪
Sayın Cüneyt Balkız, yazımda öncelikle bütün 4B’li sanatçıların kadroya alınmaları hususunu önemle belirtirken, bundan sonra orkestraları 6940 sayılı CSO kanunu kapsamında, DOB ve DT’de kendi kuruluş yasasına, diğer toplulukların da kendi yönetmeliklerine göre alımların gerçekleştirilmesi konusuna da önemle dikkat çektim!
editör - 13.11.2022
Bir müzik eserinin, bir şarkının veya uzun bir mevlevî âyininin ya da konçertonun, sanatçının hâfızasında yer etmesini, onu ezberlemesini sağlayan faktörler vardır. Bunlar ritm/âheng (harmonia) ve melodidir. Ritm ve âheng, sadece bir müzik eserinde değil ama insan hâfızasına kaydedilen başka unsurlarda da mevcut olabilir, çünkü hâfızanın bu unsuru bellemesi ve kaydetmesi için birtakım kodlara ihtiyacı vardır. Ritm ve âheng, hâfızanın algılamasını ve kaydetmesini hızlandırıp kolaylaştırdığı gibi, kaydedilenin kolay hatırlanmasını da sağlar. Ritm, âheng ve bunların biraraya gelmesiyle oluşan müzikte güzellik, hatırlamaya katkı sağlayan pratik ve kolaylaştırıcı müzik şifreleri olarak kabul edilebilir. İslâm kültüründe Kur'an hâfızlığı da incelenmelidir. Kur'ân'ı baştan sona ezbere bilen hâfızların, hâfızlık eğitimlerini belli bir disipline ve ezberleme kurallarına göre aldıkları bilinmektedir. Ama daha da önemlisi, bir hâfızın Kur'an'ı ezberlemesini kolaylaştıran temel unsurlardan bir tanesi Kur'ân'ın kendi iç ritm ve âhengidir. Kur'an'ın kendi iç ritm ve âhenginin yanında onu tegannî ile okumak da ezberlenmesini kolaylaştırmaktadır. Bu şekilde hâfızlık talimi yapmak, Kur'ân'ın ezberlenmesini kolaylaştırmaktadır. Buradan da, bir metni veya melodiyi ezberlemenin, ritm, âheng ve melodinin güzelliği ile ilgili olduğu anlaşılmaktadır.
Ritm ve melodi, müziğin iki temel unsurudur. Müzikte çok uzun eserlerin ezberlenmesi, hem ezber esnâsındaki tekrarlara (ki deneysel hâfıza araştırmalarının öncüsü Hermann Ebbinghaus, hâfızaya kaydetmeyi ve hâfızada tutmayı etkilediğini düşündüğü unsurların başında 'tekrar'ın geldiğini belirtir) hem de müzik eserinin ritmik yapısına ve melodisine bağlıdır. Bazen, anlamsız hecelerin de çağrışım yaptırdıkları ölçüde kolay öğrenildiğinin tesbit edildiğine dâir bilgiler mevcuttur. Özellikle klasik Osmanlı mûsikîsinde eserlerde güfte yerine kullanılan ve terennüm adı verilen 'Ten',' Nen', 'Ni', 'Te-ne-nâ' gibi anlamsız hecelerin, anlamlı sözcükleri çağrıştırdığı ve öğrenip ezberlemeyi kolay hâle getirdiği düşünülebilir. Liepmann gibi bazı deneysel çalışmalar yapan kimseler ise, hatırlamanın sadece çağrışım yoluyla olamayacağını ama düşünmenin bunu desteklediğini ve düşünmeye bağlı olduğunu ifade eder.
Ritm ve âheng, sesleri düzene sokup onların gürültüden ayrılmasını ve müzikal bir ifadeye dönüşmesini yani müzik olmalarını sağlar. Ancak ritm ve âheng, bir müzik eserinin hâfızaya yerleşmesi için çok önemli olmakla birlikte, yeterli de olmayabilir. Bir müzik eserinde hâfızaya işlerlik kazandıran ve müzik eserinin daha kolay akılda kalmasını sağlayan üçüncü ve önemli unsur, güzelliktir. Ritm ve âheng bakımından yeterli bir müzik eseri güzel olmayabilir, ama her güzel müzik eseri, içinde zaten ritm ve âhengi barındırıyordur. Müzikte güzellik, onun daha kolay farkedilmesini, ayırdedilmesini ve hâfıza tarafından kolay bellenmesini sağlamaktadır çünkü güzellik ayırdedici bir nitelik ve farklılık unsuru olduğu için hem hâfıza tarafından daha hızlı ve kolay kaydedilir hem de daha uzun süre korunur. Güzellik, hâfızanın seçicilik özelliğinde öne çıkan bir unsurdur ve hâfızaya daha kolay ulaşıp kaydedilmesini sağlar. Hâfıza, farklı ve değişik olanı seçer. Güzellik, farklı ve değişiktir, sıradışıdır dolayısıyla bu özelliğiyle hâfıza tarafından da seçilmektedir.
Bu yazıya henüz yorum yapılmadı.
Yorumları okumak yada yorum yazmak için sisteme giriniz.