♪
Kültür bakanlığı sınavında. Ankara thm koro şefi kızını aldı. Urfa korusu şefi kayın biraderini aldı. İstanbul korosu şefi oğlu ve yeğenini aldı. ilginizi çekerse detay verebilirim
ttnet arena - 09.07.2024
♪
Cumhuriyetimizin kurucusu ulu önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşlarını saygı ve minnetle anarken, ülkemiz Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunun 100. yılını en coşkun ifadelerle kutluyoruz.
Mavi Nota - 28.10.2023
♪
Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümlerinin Eğitim Programları Sorunları
Gülşah Sargın Kaptaş - 28.10.2023
♪
GEÇMİŞ OLSUN TÜRKİYE!
Mavi Nota - 07.02.2023
♪
30 yıl sonra karşılaşmak çok güzel Kurtuluş, teveccüh etmişsin çok teşekkür ederim. Nerelerdesin? Bilgi verirsen sevinirim, selamlar, sevgiler.
M.Semih Baylan - 08.01.2023
♪
Değerli Müfit hocama en içten sevgi saygılarımı iletin lütfen .Üniversite yıllarımda özel radyo yayıncılığı yaptım.1994 yılında derginin bu daldaki ödülüne layık görülmüştüm evde yıllar sonra plaketi buldum hadi bir internetten arayayım dediğimde ikinci büyük şoku yaşadım 1994 de verdiği ödülü değerli hocam arşivinde fotoğraf larımız ile yayınlamaya devam ediyor.ne büyük bir emek emeği geçen herkese en derin saygılarımı sunarım.Ne olur hocamın ellerinden benim için öpün.
Kurtuluş Çelebi - 07.01.2023
♪
18. yılımız kutlu olsun
Mavi Nota - 24.11.2022
♪
Biliyorum Cüneyt bey, yazımda da böyle bir şey demedim zaten.
editör - 20.11.2022
♪
sayın müfit bey bilgilerinizi kontrol edi 6440 sayılı cso kurulrş kanununda 4 b diye bir tanım yoktur
CÜNEYT BALKIZ - 15.11.2022
♪
Sayın Cüneyt Balkız, yazımda öncelikle bütün 4B’li sanatçıların kadroya alınmaları hususunu önemle belirtirken, bundan sonra orkestraları 6940 sayılı CSO kanunu kapsamında, DOB ve DT’de kendi kuruluş yasasına, diğer toplulukların da kendi yönetmeliklerine göre alımların gerçekleştirilmesi konusuna da önemle dikkat çektim!
editör - 13.11.2022
Yaşadığımız coğrafyadan çıkan seçkin sanatçılardandır. Ayrıca Dünya'nın en geniş repertuvarlı piyanisti ünvanını halen taşımaktadır.
Avamlığın, cehaletin yüceltildiği şu karanlık günlerimizde çocuklarımıza anlatmamız, örnek göstermemiz gereken; başarılı sanat hayatının, kültürünün, bilgisinin yanında mütevaziliği ve zarafetiyle büyük değerdir Devlet Sanatçısı İdil Biret.
Piyano çalışındaki üst düzeydeki performansı, tüm eserlerin notalarını aklında tutması, bu nedenle resitallerinde nota kullanmaması, ve finalde yaptığı bislerle 1941 doğumlu 78 yaşında bir sanatçı olduğuna inanmanın mümkün olmadığı büyük yetenek, büyük sanatçı İdil Biret Trabzon’da misafirimizdi.
Son gelişinden 26 yıl sonra Trabzon’a Mavi Nota e-Müzik Gazetesi’nin daveti üzerine gelmişti.
Trabzon’a geldiği 24 Ocak günü “ben Trabzon’u gezmek istiyorum” deyip Trabzon’u yalnız gezen ve sonuçta Trabzon’u çok kalabalık ve hareketli bir şehir olarak niteleyen, daha önceki iki gelişinden çok farklı gördüğünü ve her tarafın beton olduğunu söylemekten kendini alamayan Devlet Sanatçımız İdil Biret, Trabzon’u anlatan derli toplu bir kitap bulamadığını üzüntüyle belirtiyordu.
Kaldıkları otelin hemen yakınındaki bir AVM’de sinemaya da giden Devlet Sanatçımız İdil Biret, son günlerin revaçta filmi Çiçero’yu eşi Şefik Büyükyüksel ile birlikte izlemiş.
Üniversitenin piyanosunun Rus cazcılar tarafından resmen katledildiğinin görüntüsü içinde Ankara’dan davet ettiğimiz akordör Ali İhsan Hayal’in salona gelmesiyle birlikte konser hazırlıkları başlamış oldu. Değerli eşi Şefik Büyükyüksel herşey ile a’dan z’ye ilgilenerek olanaklar çerçevesinde eksiksiz olarak salonu akşamkı konsere birlikte hazırladık. Bu arada pedal ve bağlantılarına, klavyesine kadar katledilen piyano, akordör tarafından akort dahil beş buçuk saat gibi bir süre içinde İdil Hanıma "şahane “ dedirten bir konuma getirildi.
Hazırlıklar sürerken, yemek için restorana indiğimizde değerlimiz İdil Biret, “bu menüdeki yemekler besin açısından çok güçlü ben bunları yersem beni zorlar, ben özel menü istesem yapabilir miyiz?” sorusunu tüm nezaketi ile bana sorunca istediği menüyü restoran mutfağına bizzat başında durarak yaptırdım. Ve tabii çok mutlu oldular.
Yemek sonrası “Trabzon’un sütlacının pek meşhur olduğunu, kendilerine ikram etmek istediğimi” söyleyince “çok teşekkür ederim almayım, sütlaçta pirinç var, şimdi onu yersem beni susuz bırakır, enerjimi düşürür akşam konserde rahat çalamam, ben su rica edeyim” dedi ve oturduğumuz sürece su ve çay içti.
Yukarıdaki paragrafı özellikle yazdım. Yazdım, zira bir dünya sanatçısının disiplininden öğreneceği çok şey var ülkemin kimi sanatçılarının. Özellikle Ordu’da turnede disiplinsizliği yüzünden bacağını kırıp, rejide olmadığı halde sahneye tekerlekli sandalye ile çıkan ve bunu oyunu erteletmedim kamuflajı ile kendine fedakarlık rolleri takınan algı operasyoncusu DT sanatçılarına, onların genel sanat yönetmenlerine ve bunu medyada haber yapan gazetelere gitsin diye yazdım.
Resital tam saatinde salonu dolduran 400 kadar dinleyicinin yerini almasıyla başladı. Önce Devlet Sanatçısı İdil Biret’in Beethoven albümünün serüveninin anlatan belgesel sunuldu. Beethoven’in hemen tüm eserlerinin Bilkent Senfoni Orkestrası tarafından ortaklaşa gerçekleştirilen bir projeyle kayıt altına alan ve albüm olarak yayımlayan dünyadaki tek sanatçı olması, tabii ki gurur kaynağımız.
Sonra, 40 dakika kadar süren resitale geçildi ve finalde üç kere bis yapan Devlet Sanatçısı İdil Biret, 26. Mavi Nota Müzik Ödülleri Seçiciler Kurulunun oybirliği ile kendisine takdim ettiği Müzik Emek Ödülü’nü, ödülün kurucusu ve e-gazete imtiyaz sahibi bendenizin elinden aldı.
Konser sonrası, fuayede albümlerini ve adına yazılmış kitapları imzalayan İdil Biret, imza yerine ezbere bildiği eserlerin bir mezür notasını yazarak, seçkinliğini bir kere daha gösterdi.
Konserden sonra, Trabzon’un şirin İlçesi Akçaabat’ta, Akçaabat köfteli menü ile taçlandırılan birliktelik Devlet Sanatçımız İdil Biret ve değerli eşi Şefik Büyükyüksel’in 26 Ocak günü Trabzon havaalanı VİP kapısından uğurlanması ile sona erdi. Vedalaşmadan önce, İdil Hanım'ın Trabzon'u anlatan bir kaynak bulamadım sözünü hatırlayarak, Trabzon Valiliği tarafından yayınlanmış, müzik maddesini yazdığım 500 sayfalık koca bir albümü kendilerine hediye ettim.
Bir sosyal sorumluluk projesi olarak 25 yıl önce başlayan Mavi Nota yolculuğu, dünyanın en seçkin sanatçılarından en önemlisini misafir etmekten ve bu yolla Trabzon konser yaşamına çeşni ve var olan kuralları hatırlatması nedeniyle bir kere daha amacına ulaşmış oldu.
78 yaşındaki anıtsal sanatçımız Devlet Sanatçısı İdil Biret’e sağlıklı bir ömür, daha nice başarılı konserler diliyorum.
Müfit Semih Baylan
Editör
Bu yazıya henüz yorum yapılmadı.
Yorumları okumak yada yorum yazmak için sisteme giriniz.