♪
Kültür bakanlığı sınavında. Ankara thm koro şefi kızını aldı. Urfa korusu şefi kayın biraderini aldı. İstanbul korosu şefi oğlu ve yeğenini aldı. ilginizi çekerse detay verebilirim
ttnet arena - 09.07.2024
♪
Cumhuriyetimizin kurucusu ulu önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşlarını saygı ve minnetle anarken, ülkemiz Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunun 100. yılını en coşkun ifadelerle kutluyoruz.
Mavi Nota - 28.10.2023
♪
Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümlerinin Eğitim Programları Sorunları
Gülşah Sargın Kaptaş - 28.10.2023
♪
GEÇMİŞ OLSUN TÜRKİYE!
Mavi Nota - 07.02.2023
♪
30 yıl sonra karşılaşmak çok güzel Kurtuluş, teveccüh etmişsin çok teşekkür ederim. Nerelerdesin? Bilgi verirsen sevinirim, selamlar, sevgiler.
M.Semih Baylan - 08.01.2023
♪
Değerli Müfit hocama en içten sevgi saygılarımı iletin lütfen .Üniversite yıllarımda özel radyo yayıncılığı yaptım.1994 yılında derginin bu daldaki ödülüne layık görülmüştüm evde yıllar sonra plaketi buldum hadi bir internetten arayayım dediğimde ikinci büyük şoku yaşadım 1994 de verdiği ödülü değerli hocam arşivinde fotoğraf larımız ile yayınlamaya devam ediyor.ne büyük bir emek emeği geçen herkese en derin saygılarımı sunarım.Ne olur hocamın ellerinden benim için öpün.
Kurtuluş Çelebi - 07.01.2023
♪
18. yılımız kutlu olsun
Mavi Nota - 24.11.2022
♪
Biliyorum Cüneyt bey, yazımda da böyle bir şey demedim zaten.
editör - 20.11.2022
♪
sayın müfit bey bilgilerinizi kontrol edi 6440 sayılı cso kurulrş kanununda 4 b diye bir tanım yoktur
CÜNEYT BALKIZ - 15.11.2022
♪
Sayın Cüneyt Balkız, yazımda öncelikle bütün 4B’li sanatçıların kadroya alınmaları hususunu önemle belirtirken, bundan sonra orkestraları 6940 sayılı CSO kanunu kapsamında, DOB ve DT’de kendi kuruluş yasasına, diğer toplulukların da kendi yönetmeliklerine göre alımların gerçekleştirilmesi konusuna da önemle dikkat çektim!
editör - 13.11.2022
Bu yazıyı 8 Mart Dünya Kadınlar Günü’nde yazmamın nedeni, Çağdaş Klasik Müziğimizin dört değerli kadın sanatçısının ortaya koyduğu seçkin ve bir o kadar değerli ve önemli çalışmalarından söz edecek olmamdır
Burada isimlerin yazacağım bu çok değerli dört kadın sanatçı, onları sanatçı mertebesine gelmelerinde önder olan Türkiye Cumhuriyeti’nin aydınlık yüzünün ve bu aydınlık yüzün kurucusu Ulu Önder Mustafa Kemal Atatürk’ün, çeşitli kereler yaptığı “Sanatçı” tanımlamasına uyan sanatçılar olmasıdır.
Evet, Yeşim Gökalp – Jülide Yalçın ve Esra Abacıoğlu Akcan – Fügen Yiğitgil’den söz ediyorum.
Ülkemizin, her gün onlarca kadının yaşamının cehenneme döndüğü / döndürüldüğü bir zaman diliminde, yukarıda yazdığım bu dört değerli kadın sanatçımız, Ulu Önder’in kurduğu ülkenin okullarında okuyarak, yaşadıkları toplumun önderi olabilen sanatçılar oldular.
1927’de bir yaz günü, kendisi için düzenlenen İstanbul Sarayburnu’ndaki geleneksel fasıl konserini beğenmeyip, biraz da sinirlenerek “gidelim bu musiki bizim heyecanımızı ifade etmekten uzaktır” diyerek terk eden Ulu Önder Mustafa Kemal Atatürk’ün kurduğu, kurulmasına öncülük ettiği Çağdaş Türk Sanat Müziği’nin, genç cumhuriyetin büyük meşakkatlerle yetiştirdiği bestecilerimizin eserlerini uzun çalışmalar sonucunda konser ve plak kayıtları yoluyla gün ışığına çıkaran sanatçılarımız çok kutsal ve ötesinde Tanrıya ibadetin bir şekli olabilecek bir iş kotardılar.
Tabi işler gerçekleştirilirken, arka planda bu çalışmalara destek veren Müzikolog Sayın Seyit Yöre ve Bariton, Ses eğitimcisi Prof. Mesut İktu’dan söz etmeden geçemeyiz.
Ankara Devlet Konservatuarı’nın güneş görmemiş arşivlerinde, kişisel koleksiyonlarda ve arşivlerde öylece duran Çağdaş Türk Bestecilerine ait eserleri büyük özveri ve uğraşlarla gün ışığına çıkarıp bunların üzerinde birkaç yıla varan sürelerle çalışmak, sonra konser düzenlemek, sonra plâğa kaydetmek büyük iş olmasının ötesinde saygı duyulması gereken bir iş.
İzmir Devlet Senfoni Orkestrası Solist Piyanisti Yeşim Gökalp daha önceleri İlhan Baran, Muammer Sun, Hasan Ferit Alnar, Ahmet Adnan Saygun, Necil Kazım Akses gibi önemli Çağdaş Türk Bestecilerinin eserlerini plağa kaydetmiş, diskoteğimize kazandırmıştı.
Son çalışmasında Cumhurbaşkanlığı Senfoni Orkestrası Konzertmaisteri Jülide Yalçın ile birlikte “Kırsallardan Esintiler” adı altında çıkardığı albümü Alman Gross Müzik Gmbh lisansı ile tüm dijital platformlarda dinleyiciye açık durumda.
Öte yandan Devlet Opera ve Balesi’nin önemli solist sanatçılarından Soprano Esra Abacıoğlu Akcan ile Devlet Opera Balesi Korrepetitörü Fügen Yiğitgil’in birlikte çalıştıkları Akses ve Saygun Şarkıları iki yıllık bir hazırlığın ardından 18 Şubatta CRR You Tube kanalından konser olarak dinleyiciye ulaştı. Söz konusu konseri Mavi Nota Live Web kanalımızdan dinleyebilirsiniz. “Kırsallardan Esintiler” ise tüm dijital platformlarda yayında.
Çağdaş Türk Bestecilerimizin eserlerini unutulmuşluktan kurtararak gündemimize düşüren ve öne çıkaran, bu çok değerli dört kadın sanatçımızı yürekten kutluyorum, çalışmalarında başarılar diliyorum. Söz konusu kayıtların teknik analizi bir başka yazı konusu, o nedenle analize bu yazımda girmedim.
Öte yandan yine çok değerli üç kadın sanatçımız; Soprano Nurdan Küçükekmekçi, Flütist Lelya Bayramoğulları ve Arpist Aslıhan Güngör tarafından geçtiğimiz aylarda kurulan “Trio Patara” topluluğu var. Bu topluluktan gelecek yazımda söz edeceğim.
Müfit Semih Baylan
Editör
Bu yazıya henüz yorum yapılmadı.
Yorumları okumak yada yorum yazmak için sisteme giriniz.