♪
Kültür bakanlığı sınavında. Ankara thm koro şefi kızını aldı. Urfa korusu şefi kayın biraderini aldı. İstanbul korosu şefi oğlu ve yeğenini aldı. ilginizi çekerse detay verebilirim
ttnet arena - 09.07.2024
♪
Cumhuriyetimizin kurucusu ulu önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşlarını saygı ve minnetle anarken, ülkemiz Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunun 100. yılını en coşkun ifadelerle kutluyoruz.
Mavi Nota - 28.10.2023
♪
Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümlerinin Eğitim Programları Sorunları
Gülşah Sargın Kaptaş - 28.10.2023
♪
GEÇMİŞ OLSUN TÜRKİYE!
Mavi Nota - 07.02.2023
♪
30 yıl sonra karşılaşmak çok güzel Kurtuluş, teveccüh etmişsin çok teşekkür ederim. Nerelerdesin? Bilgi verirsen sevinirim, selamlar, sevgiler.
M.Semih Baylan - 08.01.2023
♪
Değerli Müfit hocama en içten sevgi saygılarımı iletin lütfen .Üniversite yıllarımda özel radyo yayıncılığı yaptım.1994 yılında derginin bu daldaki ödülüne layık görülmüştüm evde yıllar sonra plaketi buldum hadi bir internetten arayayım dediğimde ikinci büyük şoku yaşadım 1994 de verdiği ödülü değerli hocam arşivinde fotoğraf larımız ile yayınlamaya devam ediyor.ne büyük bir emek emeği geçen herkese en derin saygılarımı sunarım.Ne olur hocamın ellerinden benim için öpün.
Kurtuluş Çelebi - 07.01.2023
♪
18. yılımız kutlu olsun
Mavi Nota - 24.11.2022
♪
Biliyorum Cüneyt bey, yazımda da böyle bir şey demedim zaten.
editör - 20.11.2022
♪
sayın müfit bey bilgilerinizi kontrol edi 6440 sayılı cso kurulrş kanununda 4 b diye bir tanım yoktur
CÜNEYT BALKIZ - 15.11.2022
♪
Sayın Cüneyt Balkız, yazımda öncelikle bütün 4B’li sanatçıların kadroya alınmaları hususunu önemle belirtirken, bundan sonra orkestraları 6940 sayılı CSO kanunu kapsamında, DOB ve DT’de kendi kuruluş yasasına, diğer toplulukların da kendi yönetmeliklerine göre alımların gerçekleştirilmesi konusuna da önemle dikkat çektim!
editör - 13.11.2022
Antalya Devlet Opera ve Balesi Solist Sanatçısı Soprano Nurdan Küçükekmekçi, Antalya Devlet Senfoni Orkestrası sanatçıları Flütist Leyla Bayramoğulları ve Arpist Aslıhan Güngör tarafından kurulan ‘Trio Patara’ müzik topluluğu, ülkemizin özlenen ve beklenen klâsik müzik sanat çizgisinin ortaya konulan kadın sanatçı girişiminin az sayıdaki nitelikli örneklerinden birisi…
Cumhurbaşkanlığı makamınca 2020 yılının “Patara Yılı” ilan edilmesiyle birlikte, üç değerli kadın sanatçımız tarafından kurulan “Trio Patara” müzik topluluğu ilk konserini 18 Ağustos 2020’de Bodrum Kalesi’nde verdi. Topluluk hemen ertesi günü 19 Ağustos 2020’de ikinci konserlerini Patara antik kenti meclis binasında vererek konser dizinine başlamıştı. Ardından Antalya İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü’nün Trio Patara topluluğu için düzenlediği gecede de bir konser verdiler.
İlk konserden bugüne geride kalan sekiz aylık süreç içinde toplulukça gerçekleştirilen konserler dizini geçtiğimiz günlerde Antalya Devlet Senfoni Orkestrası Müdürlüğü’nün proje sorumluluğunda yayımlanan, iki Türk bestecisinin 2020 Patara Yılı nedeniyle besteledikleri eserleri de ihtiva eden “Patara’ya Armağan” adlı bir albümle taçlandırıldı.
Albümde; 43 yıllık kısa ömründe olağanüstü eserlere imzasını atan Paris Konservatuarı flüt profesörü François Devienne’in iki romansı; Ravel gibi önemli bir bestecinin hocası olmuş, bilinen en güzel en nefis requiemlerden birini bestelemiş Fransız besteci Gabriel Fauré’nin ünlü Pavane’si; konservatuarlarımız, müzik öğretmenliği okullarımız ve güzel sanatlar liselerimizin müzik bölümlerinde çok sayıda seslendirilen Erdal Tuğcular düzenlemesi Sabahın Seherinde adlı Tokat Türküsü ile, 2020 Patara Yılı nedeniyle özel olarak bestelenmiş, Tolga Taviş’in üç bölümlük Patara Süiti ve Özge Gülbey Usta’nın Patara adlı eserleri albümde yer alan eserleri oluşturmaktadır.
35 dakikalık albümü zevkle dinlerken “örneğin hiç bilinmeyen ya da az bilinen, seslendirilmemiş çağdaş Türk bestecilerinin eserleri albüme konulamaz mıydı?” sorusu ister istemez insanın aklına geliyor. Haliyle ben de sordum bu soruyu ve cevabı da geldi zaten.
“İstenen yüksek telif nedeniyle istediğimiz kimi eserleri albüme koyamadık!”
Şu telif meselesi; eserleri ellerinde tutan koleksiyoncular, varisler, arşivciler bu ketum ve anlaşılmaz tutumlarından vazgeçmedikçe, bu şekilde devam eder gider ve girişimci sanatçılarımızın önünde ciddi bir engel olarak durur.
Oysa gün ışığına çıkmamış, Türk bestecilerinin bilinmeyen ya da ilgisizlikten unutulup gitme tehlikesi ile karşı karşıya kalan nice eserleri olduğunu bilenlerdenim. Bunlardan bir kısmını ortaya çıkarıp, bu konuda çok değerli çalışmalar yapan sanatçılarımızdan önceki yazılarımda söz etmiştim, tarihe not düşmek, haber vermek adına.
Trio Patara gibi topluluklar önemli girişimlerdir ulusal müziğimiz adına. Kadın sanatçılarımızdan oluşan bu toplulukları bir ‘estetik görsel’ olarak görmekten ziyade, müziğimize kazandırdıklarını üstüste koyarak ulaşılan çıta yüksekliğini görmek bence çok daha önemli.
Belirtmeden geçemeyeceğim, Trio Patara müzik topluluğunun solisti Soprano Nurdan Küçükekmekçi, 2007 yılında verilen ve bir Mavi Nota sosyal sorumluluk projesi olan “15. Mavi Nota Müzik Ödülleri Yılın Opera Sanatçısı Ödülü” sahibi.
Albümün top yekun teknik analizini yapmak gerekirse; albümü dinlerken, Soprano Nurdan Küçükekmekçi’nin usta yorumuna yumuşak eşlik ve dokunuşlarla müziği zenginleştiren Flütist Leyla Bayramoğulları ve Arpist Aslıhan Güngör; örneğin Gabriel Fauré’nin ünlü Pavane’sini, bugüne kadar hiç dinlemediğim öyle bir yorumla ortaya koymuşlar ki, Fauré mezarından kalksa “ben bu eserimi bu şekilde bestelememiştim ama böyle daha güzel olmuş” diyerek topluluğun hakkını teslim eder. Neden Pavane’yi örnek verdiğimi de söyleyeyim: Mesleğim gereği Pavane’nin belki yüz ayrı yorumuyla haşır neşir oldum. Devlet Tiyatrosu’nda gerçekleştirdiğimiz Shakespeare temsillerinin vazgeçilmez eseridir. En son, ikamet ettiğim kente 200 kilometre mesafedeki Batum’da, 2017 Batum Müzik Festivali’nde Batum Operası koro ve orkestrasından dinleme imkânı bulmuştum.
Gerçekten Patara kumsalı gibi unutulmaz çok özel ‘soft’ bir albüm olmuş. Albümde yer alan ilk dört eser alışa geldiğimiz yorumların çok ötesine taşınarak orijinal bir yapıt ortaya konmuş. Tolga Taviş ve Özge Gülbey Usta besteleri ise albümün konuyla ilgili özel yanını oluşturuyor ki, bu genç bestecilerimizi de tebrik etmek gerekir.
Müzik zevkimizi yeniden restore eden “Patara’ya Armağan” adlı bu çok değerli albüm için değerli sanatçılarımızdan oluşan “Trio Patara” topluluğunu tebrik ediyorum. İmzalı olarak gönderdikleri albümü de diskoteğimde bir başyapıt olarak özenle saklayacağım.
Ve bu saatten sonra, bu üç değerli kadın sanatçımızdan beklediğimiz yeni çalışmalar için sabırsızlandığımızı belirtmek isterim. “Patara’ya Armağan” ile gelinen eşik ileriye, daha ileriye taşınmalıdır kuşkusuz.
Soprano Nurdan Küçükekmekçi, Flütist Leyla Bayramoğlulları ve Arpist Aslıhan Güngör’den oluşan Trio Patara müzik topluluğu; başarılarınız daim, yolunuz açık olsun!
Müfit Semih Baylan
Editör
Bu yazıya henüz yorum yapılmadı.
Yorumları okumak yada yorum yazmak için sisteme giriniz.