♪
Kültür bakanlığı sınavında. Ankara thm koro şefi kızını aldı. Urfa korusu şefi kayın biraderini aldı. İstanbul korosu şefi oğlu ve yeğenini aldı. ilginizi çekerse detay verebilirim
ttnet arena - 09.07.2024
♪
Cumhuriyetimizin kurucusu ulu önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşlarını saygı ve minnetle anarken, ülkemiz Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunun 100. yılını en coşkun ifadelerle kutluyoruz.
Mavi Nota - 28.10.2023
♪
Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümlerinin Eğitim Programları Sorunları
Gülşah Sargın Kaptaş - 28.10.2023
♪
GEÇMİŞ OLSUN TÜRKİYE!
Mavi Nota - 07.02.2023
♪
30 yıl sonra karşılaşmak çok güzel Kurtuluş, teveccüh etmişsin çok teşekkür ederim. Nerelerdesin? Bilgi verirsen sevinirim, selamlar, sevgiler.
M.Semih Baylan - 08.01.2023
♪
Değerli Müfit hocama en içten sevgi saygılarımı iletin lütfen .Üniversite yıllarımda özel radyo yayıncılığı yaptım.1994 yılında derginin bu daldaki ödülüne layık görülmüştüm evde yıllar sonra plaketi buldum hadi bir internetten arayayım dediğimde ikinci büyük şoku yaşadım 1994 de verdiği ödülü değerli hocam arşivinde fotoğraf larımız ile yayınlamaya devam ediyor.ne büyük bir emek emeği geçen herkese en derin saygılarımı sunarım.Ne olur hocamın ellerinden benim için öpün.
Kurtuluş Çelebi - 07.01.2023
♪
18. yılımız kutlu olsun
Mavi Nota - 24.11.2022
♪
Biliyorum Cüneyt bey, yazımda da böyle bir şey demedim zaten.
editör - 20.11.2022
♪
sayın müfit bey bilgilerinizi kontrol edi 6440 sayılı cso kurulrş kanununda 4 b diye bir tanım yoktur
CÜNEYT BALKIZ - 15.11.2022
♪
Sayın Cüneyt Balkız, yazımda öncelikle bütün 4B’li sanatçıların kadroya alınmaları hususunu önemle belirtirken, bundan sonra orkestraları 6940 sayılı CSO kanunu kapsamında, DOB ve DT’de kendi kuruluş yasasına, diğer toplulukların da kendi yönetmeliklerine göre alımların gerçekleştirilmesi konusuna da önemle dikkat çektim!
editör - 13.11.2022
Megastar’ımız Tarkan geçtiğimiz hafta, “Geççek” şarkısı ile tüm sosyal medyayı, medyayı salladı. Ülkenin her kesimi, siyasisi siyasi olmayanı şarkıda kendinden bir şeyler buldu. Olumsuz ya da olumlu tepki gösterdi. Ama bu yetmeyecek tabii, “Geççek” şarkısı önümüzdeki bahar günlerinde, gelecek yaz günlerinde ve yaşayacağımız bu yıl süresince ülkeyi sallamaya devam edecek!
Tarkan gibi bir figür yani, pistlerin, kafelerin, plajların, içi boş eğlence dünyasının popçu megastarı, protest ve dolaylı da olsa siyasi bir içeriği bulunan şarkıyla geçtiğimiz hafta yaşamımızda bir “umut ışığı” etkisi yarattı.
Gerçekten çok enteresan!
Benim ve önceki kuşakların bu tür siyasi içeriği olan protest şarkıları Cem Karaca gibi rock’çı aktörlerden dinlerdi.
Düşünün” İhtarname” diye bir şarkı vardı!
Oysa Tarkan bu sefer benim ve önceki kuşaklarla hiç ilgisi olmayan Z kuşağı ile birlikte tüm kuşakların dinleyebileceği bir şarkı yaparak gündeme oturdu! “Her şeyin bir sonu var, Bu çile de bitcek” diyerek umudunu yitirmiş geniş kitlelere bir mesaj verdi Tarkan!
Gelen tepkiler üzerine Tarkan yaptığı açıklamada, şarkının “siyasetle ilgisi olmadığını tamamen Covit-19 ile ilgili olduğunu” belirtti.
Oysa şarkıyı dinleyip klipi izlediğinizde görüyorsunuz ki mesele hiç de Tarkan’ın açıkladığı gibi değil. Müziği ve klipi gündemden çıkarıp sadece sözlere kilitlendiğinizde çok ustaca bir siyasi mesaj verildiğini görüyorsunuz.
Gerçekten Tarkan’a yaraşır zekâ ürünü bir yapıt!
Tarihte Lili Marlen adında bir şarkı vardır. Benim kuşağım ve benden büyük olanlar mutlaka bilirler bu şarkıyı, Benim küçüklerimde eğer belgesel izliyorlarsa onların da bilmesi muhtemeldir.
Alman asıllı Amerikalı sinema oyuncusu ve şarkıcı Marlene Dietrich’in sesinden tüm dünyanın dinlediği bu şarkı, 2. Dünya Savaşı yıllarının ünlü şarkısıdır.
Şarkının sözlerini 1. Dünya Savaşı sırasında Rus cephesinde Hans Liep adında bir Alman askeri Lili ve Marlen adlı iki sevgilisi için yazdı. Daha sonra "Nöbetteki Genç Askerlerin Şarkısı (Das Lied eines jungen Soldaten auf der Wacht) olarak yayınlandı. Müziğini, Almanların ünlü film müziği bestecisi ve 2. dünya savaşı yıllarında NSDAP ve Joseph Goebbels personelinin bir üyesi olan Norbert Schultze 1938'de besteledi.
2. Dünya Savaşında ünlü Belgrad cephesinde Almanlarla Rusların çetin muharebeleri sırasında Belgrad Radyosunun akşam saat tam 21.55’de normal yayınını keserek çaldığı bu şarkı cephedeki Alman askerleri arasında müthiş etki yaratmıştı. Bu öyle bir etkiydi ki, şarkı çalmaya başladığı an Alman askerleri silahlarını susturuyor, karşı cephedeki Rus askerleri dahi savaşmayı durdurup bu şarkıyı dinliyor, şarkı bittikten sonra yine savaş başlıyordu. Savaş anılarını aktaran Alman askerleri, Rus askerlerinin bulundukları siperlerden “radyonuzun sesini açın bizde duyalım” diyerek Alman siperlerine bağırdıklarını naklediyorlar.
Rus askeri de biliyor ki, düşmanı olan Alman askerinin de sevgili, karısı, annesi var, kendisinin de sevgilisi, karısı, annesi var. Ve birbirlerine karşı savaşan her iki asker de siperde ölümle burun buruna, başkalarının verdiği emirle ellerindeki silahlarla birbirlerini öldürüyorlar.
Lili Marlen, o kadar popüler bir şarkı oluyor ki, bir komutan emir vermeden savaşı durdurabilen bir şarkı olarak tarihe geçiyor.
Tekrar Tarkan’a ve şarkısı Geççek’e dönecek olursak, Geççek şarkısı Lili Marlen kadar etkili olabilir mi hayatımızda? Tabii ki olması çok zor, hatta olamaz. Çünkü Lili Marlen’deki kırılma çok farklı bir şey. Ortada bir dünya savaşı var ve çok daha derin dramlar, acılar yaşanmaktadır.
Ama emin olun ‘gelecekte’ bugünlerin belgeseli çekildiğinde Tarkan’ın “Geççek” şarkısı ve sözleri o belgesellerde yer alacak ya da bugünler ders olarak anlatıldığında Tarkan’ın “Geççek” şarkısı da muhakkak zikredilecek!
Ama siyaset şunu görmekte ne yazık ki gecikiyor: ‘Gerçek sanatçı’nın dilini koparamıyorsunuz!
30 yıllık geçmişinde Tarkan’ın tek bir protest şarkıya imza atmadığını bilirken, birden karşımıza zekâ ürünü bir şarkıyla çıkıverdi. Yani Tarkan’dan kimse böyle bir şey beklemiyordu!
Yazımın başında yazdım. Cem Karaca’nın siyasilere “İhtarname” çektiği şarkısı vardı! Benim gençlik yıllarımda Cem Karaca gibi şarkıcıların çok güçlü siyasi mesajlar verdiği şarkıları vardı. Şairin dediği gibi, “harfler harf düzeni almıştı mısralarda; Notalar sanki namluya sürülmüş mermi gibi ateş ediyordu”.
Bizim ve önceki kuşağımız bu denli müthiş protest şarkılar dinlemeye alışıktık.
Oysa Megastar Tarkan müthiş bir zekâ oyunuyla, hiçbir yerde yasaklanmayacak bir pandemi klipi ile protest mesaj veren bir şarkı yazdı. Hatta Sağlık Bakanı Fahrettin Koca “Geççek” şarkısının yayınlanmasından sonra çıktı, “Pandemi sürecinde desteklerinden dolayı Tarkan’a teşekkür ederiz” diye çok stratejik bir twit attı.
Medyanın içi boşaltılmışken, Youtube kanallarının halk tarafından bu kadar sıkı takip edildiği bir ortamda Tarkan’ın “Geççek” şarkısı bu nedenlerin etkisiyle müthiş bir çıkış yakaladı.
Tarkan, müthiş bir zekâ çalımıyla, sosyal ve konvansiyonel medyanın ötesine geçebilen bir şarkı yaptı!
Köşesinde bir şeyler yapmaya çalışan ama medyanın ülkedeki bugünkü halinde dolayı ürkek ve çekingen duran sanatçılarında önünün açmış oldu!
Bu yazıya henüz yorum yapılmadı.
Yorumları okumak yada yorum yazmak için sisteme giriniz.