♪
Kültür bakanlığı sınavında. Ankara thm koro şefi kızını aldı. Urfa korusu şefi kayın biraderini aldı. İstanbul korosu şefi oğlu ve yeğenini aldı. ilginizi çekerse detay verebilirim
ttnet arena - 09.07.2024
♪
Cumhuriyetimizin kurucusu ulu önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşlarını saygı ve minnetle anarken, ülkemiz Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunun 100. yılını en coşkun ifadelerle kutluyoruz.
Mavi Nota - 28.10.2023
♪
Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümlerinin Eğitim Programları Sorunları
Gülşah Sargın Kaptaş - 28.10.2023
♪
GEÇMİŞ OLSUN TÜRKİYE!
Mavi Nota - 07.02.2023
♪
30 yıl sonra karşılaşmak çok güzel Kurtuluş, teveccüh etmişsin çok teşekkür ederim. Nerelerdesin? Bilgi verirsen sevinirim, selamlar, sevgiler.
M.Semih Baylan - 08.01.2023
♪
Değerli Müfit hocama en içten sevgi saygılarımı iletin lütfen .Üniversite yıllarımda özel radyo yayıncılığı yaptım.1994 yılında derginin bu daldaki ödülüne layık görülmüştüm evde yıllar sonra plaketi buldum hadi bir internetten arayayım dediğimde ikinci büyük şoku yaşadım 1994 de verdiği ödülü değerli hocam arşivinde fotoğraf larımız ile yayınlamaya devam ediyor.ne büyük bir emek emeği geçen herkese en derin saygılarımı sunarım.Ne olur hocamın ellerinden benim için öpün.
Kurtuluş Çelebi - 07.01.2023
♪
18. yılımız kutlu olsun
Mavi Nota - 24.11.2022
♪
Biliyorum Cüneyt bey, yazımda da böyle bir şey demedim zaten.
editör - 20.11.2022
♪
sayın müfit bey bilgilerinizi kontrol edi 6440 sayılı cso kurulrş kanununda 4 b diye bir tanım yoktur
CÜNEYT BALKIZ - 15.11.2022
♪
Sayın Cüneyt Balkız, yazımda öncelikle bütün 4B’li sanatçıların kadroya alınmaları hususunu önemle belirtirken, bundan sonra orkestraları 6940 sayılı CSO kanunu kapsamında, DOB ve DT’de kendi kuruluş yasasına, diğer toplulukların da kendi yönetmeliklerine göre alımların gerçekleştirilmesi konusuna da önemle dikkat çektim!
editör - 13.11.2022
Bu makaleyi yazarken, ilk NATS yarışmama geri döndüm. Lisede son derece utangaç, solist olarak çok az deneyime sahip ikinci sınıf öğrencisi olmak, gergin olduğumu söylemek yetersiz kalır. Öğretmenlerim benim hakkımda ne düşünecek? Yeterince iyi olacak mıyım? Bunu doğru yapmalıyım! Sınıfa adımımı attığımda bu düşünceler kafamda uçuşuyordu.
Şarkı söylemeye başladığım an donup kaldım. Parçayı öğrenirken geliştirdiğim tekniği gösteremedim, bir saat önce bu kadar kolay gelen kelimeleri bile hatırlayamadım. İstediğim gibi şarkı söylemedim, sahip olabileceğimi bildiğim şekilde. O gün önemli bir ders öğrendim: Performans sergilemek, geliştirmem gereken tamamen farklı bir beceri setiydi.
Nasıl iyi performans gösterileceğini öğrenmek, şarkıcılar için önemli, ancak göz korkutucu bir görevdir. Sinirlerle, olumsuz düşüncelerle uğraşmak ve insanların önünde iyi görünmeye çalışmak kendi başına üstesinden gelinmesi gereken çok şey var. Bunu, kelimeleri hatırlarken doğru teknikle bir şarkı söylemek zorunda kalmakla birleştirin… başa çıkmak çok fazla olabilir.
Neyse ki, güçlü ve kendinden emin bir oyuncu olmanıza yardımcı olacak püf noktaları var. İşte başlamanıza yardımcı olacak dördü:
1. Gerçekçi beklentiler belirleyin. Bu zor olabilir. Hepimiz sahneye çıkıp her şeyi mükemmel bir şekilde söylemek istiyoruz! Elinizden gelenin en iyisini yapmak istemek iyi bir hedef olsa da, asla tam olarak istediğiniz gibi performans göstermeyeceğinizi bilmek önemlidir. Mükemmel şarkı söyleme hedefi belirlemek yerine, gerçekçi ve ulaşılabilir küçük bir hedef belirleyin. Karnından nefes almak veya omuzlarını gevşek tutmak gibi üzerinde çalıştığın bir şeyi yapmaya çalış!
Unutmayın, en iyi şarkıcılar bile kusursuz bir performans sergilemezler.
2. Kendi konuşmanızı değiştirin. Bir performanstan önce çok fazla gergin enerjiniz olacak. İşin püf noktası, bu enerjiyi performansınıza engel değil, fayda sağlayacak bir yöne kanalize etmektir. Bunu, şarkı söylemeden önce kendi kendine konuşma şeklini değiştirerek başarabilirsin.
“Çok gerginim!” demek yerine. “Çok heyecanlıyım!” demeyi deneyin.
Sinir enerjisi ve uyarılmış enerji aslında oldukça benzerdir. Ancak sinir enerjisi bizi kapatabilirken, heyecanlı enerji bizi etkinleştirebilir.
“Bunu mükemmel yapmalıyım” demek yerine. 'Geliştirdiğim son becerileri herkese göstereceğim' demeyi deneyin. Unutmayın, işiniz her şeyi mükemmel yapmak değil - sadece nasıl geliştiğinizi göstermek (ve bunu yaparken eğlenmek). “Ya başarısız olursam?” demek yerine. “Başarılı bir performans için ne yapmam gerekiyor?” demeyi deneyin. Yeterince iyi olup olmayacağınız endişesiyle zihinsel enerjiyi almak yerine, uygun tekniğin nasıl hissettirdiğini kendinize hatırlatın.
3. Bir performanstan önce meditasyon yapın. İnsanların önünde şarkı söylediğimizde vücudumuz genellikle savaş ya da kaç moduna girer. Bu bizi bedensel farkındalıktan uzaklaştırabilir ve donmamıza neden olabilir (farlardaki bir geyiğe benzer). Bu olduğunda, geliştirmek için çok çalıştığımız teknikleri uygulamak neredeyse imkânsız.
Meditasyonun, stresin veya bu durumda performans kaygısının ortasında bile bizi toprakladığı ve bedenlerimize geri getirdiği bilinmektedir. Sadece beş dakikalık meditasyondan sonra daha net bir zihne ve sakin bir tavır sergileyebileceğinizi fark edeceksiniz.
4. Ailenin/arkadaşların önünde pratik yapın. Önünde performans sergileyerek en yakın olduğunuz kişilerden daha savunmasız hissedeceğiniz kimse yok. Tanıdığınız insanların önünde şarkı söylemek, daha bir sahneye adım atmadan önce performansın getirdiği stresleri yönetme alıştırması yapmanıza yardımcı olacaktır.
Savunmasız olmanız için size güvenli bir alan sağlayacak insanları seçtiğinizden emin olun. Şarkı söylerken sizi seven ve destekleyen insanlara sahip olduğunuzda, performans yeteneğinize olan güveninizi artırabileceksiniz!
İnsanların önünde kolaylıkla şarkı söylemek zor bir iştir, başarması zaman ve pratik gerektirir. Bu becerileri geliştirirken kendinize karşı nazik olmayı unutmayın. Bu arada, bu ipuçlarını deneyin ve yardımcı olup olmadıklarına bakın.
Çeviri: Müfit Semih Baylan
csmusic
Bu yazıya henüz yorum yapılmadı.
Yorumları okumak yada yorum yazmak için sisteme giriniz.