ISSN: 1301 - 3971
Yıl: 18      Sayı: 1953
Şu an 32 müzisyen gazete okuyor
Müzik ON OFF

Günün Mesajları


♪ Kültür bakanlığı sınavında. Ankara thm koro şefi kızını aldı. Urfa korusu şefi kayın biraderini aldı. İstanbul korosu şefi oğlu ve yeğenini aldı. ilginizi çekerse detay verebilirim
ttnet arena - 09.07.2024


♪ Cumhuriyetimizin kurucusu ulu önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşlarını saygı ve minnetle anarken, ülkemiz Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunun 100. yılını en coşkun ifadelerle kutluyoruz.
Mavi Nota - 28.10.2023


♪ Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümlerinin Eğitim Programları Sorunları
Gülşah Sargın Kaptaş - 28.10.2023


♪ GEÇMİŞ OLSUN TÜRKİYE!
Mavi Nota - 07.02.2023


♪ 30 yıl sonra karşılaşmak çok güzel Kurtuluş, teveccüh etmişsin çok teşekkür ederim. Nerelerdesin? Bilgi verirsen sevinirim, selamlar, sevgiler.
M.Semih Baylan - 08.01.2023


♪ Değerli Müfit hocama en içten sevgi saygılarımı iletin lütfen .Üniversite yıllarımda özel radyo yayıncılığı yaptım.1994 yılında derginin bu daldaki ödülüne layık görülmüştüm evde yıllar sonra plaketi buldum hadi bir internetten arayayım dediğimde ikinci büyük şoku yaşadım 1994 de verdiği ödülü değerli hocam arşivinde fotoğraf larımız ile yayınlamaya devam ediyor.ne büyük bir emek emeği geçen herkese en derin saygılarımı sunarım.Ne olur hocamın ellerinden benim için öpün.
Kurtuluş Çelebi - 07.01.2023


♪ 18. yılımız kutlu olsun
Mavi Nota - 24.11.2022


♪ Biliyorum Cüneyt bey, yazımda da böyle bir şey demedim zaten.
editör - 20.11.2022


♪ sayın müfit bey bilgilerinizi kontrol edi 6440 sayılı cso kurulrş kanununda 4 b diye bir tanım yoktur
CÜNEYT BALKIZ - 15.11.2022


♪ Sayın Cüneyt Balkız, yazımda öncelikle bütün 4B’li sanatçıların kadroya alınmaları hususunu önemle belirtirken, bundan sonra orkestraları 6940 sayılı CSO kanunu kapsamında, DOB ve DT’de kendi kuruluş yasasına, diğer toplulukların da kendi yönetmeliklerine göre alımların gerçekleştirilmesi konusuna da önemle dikkat çektim!
editör - 13.11.2022


Tüm Mesajlar

Anket


DOB, DT ve GSGM'de 4B kadrosunda çalışanların 4A kadrosuna alınmaları için;

Sonuçları Gör

Geçmişteki Anketler

Tavsiye Et




Tavsiye etmek için sisteme girmeniz gerekmektedir.

Destekleyenlerimiz






 

Yazılar


Tenor Andrea Bocelli Konseri üzerine bir Analiz!Sayı: 1938 - 21.06.2024


İtalyan Tenor Andrea Bocelli, bir tenorun Türkiye'de şarkılarını söylediği ilk stadyum konseriyle dinleyiciye büyüleyici anlar yaşattı. Astronomik bilet fiyatları ile de gündeme gelen İtalyan Tenor Andrea Bocelli konseri, Beşiktaş Tüpraş Stadyumu’nu dolduran 40 bin dinleyiciyi iki saat boyunca aryalarla mest etti.

Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy ve e
şi Pervin Ersoy’un da dinleyiciler arasında bulunduğu, BWO Entertainment, CEO Event ve Dolmabahçe AŞ organizasyonuyla, Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı (TGA) desteğiyle Togg etkinlik paydaşğı ve TURKCELL sponsorluğunda BJK Tüpraş Stadyumu’nda düzenlenen konserde Andrea Bocelli’ye soprano Serena Gamberoni, kemancı Anastasiya Petrysak ve bariton Faik Mansuroğlu eşlik etti.

Şefliğini Marcello Rota'nın üstlendiği İstanbul Devlet Senfoni Orkestrası ve İstanbul Opera Korosu da konserde yer aldı. İstanbul Devlet Senfoni Orkestrası’nın başkemancısı (konzertmaister) Jülide Yalçın idi.

Kaynaklarımdan ö
ğrendiğime göre; ünlü Rus soprano Anna Netrebko konserin bir diğer solisti olacakken anlaşma sağlanamadığı için bu konserde yer alamadı.

İstanbul Devlet Senfoni Orkestrası ve İstanbul Opera Korosu'nun eşsiz müzikalite ve icrasıyla zenginleşen konser, Tenor Andrea Bocelli dinleyicilerinden büyük beğeni aldı.

Konserin internetten canlı olarak yayımlanan videosu ise 1 saat içinde 28 milyon ki
şi tarafından izlendi.

Kültür ve Turizm Bakanlı
ğı Güzel Sanatlar Genel Müdürlüğü’ne bağlı 6 senfoni orkestrası,11 koro,10 topluluk ve toplamda 27 sanat kurumunun 8 aylık sezon süresince TÜİK verilerine göre rakamla 266.023, yazı ile iki yüz altmış altı bin yirmi üç dinleyici; öte yanda yine Güzel Sanatlar Genel Müdürlüğüne bağİstanbul Devlet Senfoni Orkestrası ve İstanbul Opera Korosu’nun yer aldığı, Tenor Andrea Bocelli konserinde rakamla 40.000, yazı ile kırk bin dinleyici devlet sanat kurumlarının verimli kullanılması konusunda üzerinde düşünülmesi gerektiğini ortaya koyuyor.

Yüksek sanat icra ederek halka ula
şamayan 27 sanat kurumuna rağmen yine yüksek sanat icra ederek bir etkinlikte bir stat dolusu dinleyiciye ulaşılan bu konserde dünya yıldızı bir sanatçı ile sahne alan sanatçılarımızın özgüven tazelemesine neden olurken, Türkiye Cumhuriyeti’nin bir sanatçısı olarak kendilerini daha değerli hissetmelerini sağladığını düşünüyorum.

Stat konserleri sadece
İstanbul’da değil ülkenin diğer metropol kentlerinde de düzenlenerek hem bu tür etkinliklerde yer alacak olan ülkemizin yüz akı önemli topluluklarının sanat ve borsa değeri artırılırken hem de niceliğe bakmadan nitelikli sanatı (müziği) geniş halk katmanlarına ulaştırılması devlet eliyle sağlanmış olur. Bu sağlandığı takdirde, Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın harcanan milyon liralarla ölçülen ödeneğinin yerini bulması sağlanmış olurken, Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy’un gerçekleştirdiği mesaiden, unutulmayacak mutlu bir bakan olarak hafızalarda yer alması mümkün olacaktır.

Tenor Andrea Bocelli konseri gibi konserlerin her ay bir kentimizin stadyumu kullanılarak bir plan dâhilinde gerçekle
ştirilmesi Güzel Sanatlar Genel Müdürlüğünün özerk yapısı düşünüldüğünde,  Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın bütçesi ile gerçekleşmesi hiç zor değildir. Yeter ki yapılmak istensin!

Avrupa ve Amerika Birle
şik Devletleri’nde şehir orkestra ve korolarının ekseninde düzenlenen bu tür konserler var. Ki oralarda aynen bizde olduğu gibi devlet eliyle şekillenmiş bir hiyerarşik yapı olmadığı halde. Belediyelerin yönettiği bu sanat kurumları alışıla gelmiş senkronizasyon içinde böyle büyük konserleri gerçekleştirerek halka ulaşmaktadırlar. Popüler konserlerden daha fazla ilgi gördükleri de açıktır.

Tenor Andrea Bocelli’nin be
ş kez bis yaparak sona eren konserde İDSO’nun ve İstanbul Opera Korosu’nun sanat ve borsa değerinin arttığı, TÜSAK ile sönümlenmeye başlamış, anlamsız taht kavgalarının yarattığı türlü iç sorunlarla baş başa bırakılmanın sonucu olarak aşağı çekilen sanat itibarının yeniden alevlendiğini görmek kuşkusuz mutluluk vericidir.

Tüm bunları gerçekle
ştirmek için yapılması gereken ilk eylem, sanat kurumlarımızı liyakatsiz yöneticilerin ve bürokratların cehaletinden kurtarmaktır!

Müfit Semih Baylan
Editör


Yazıyı Tavsiye Et

Yorumlar


Bu yazıya henüz yorum yapılmadı.

Yorumları okumak yada yorum yazmak için sisteme giriniz.