ISSN: 1301 - 3971
Yıl: 18      Sayı: 1953
Şu an 159 müzisyen gazete okuyor
Müzik ON OFF

Günün Mesajları


♪ Kültür bakanlığı sınavında. Ankara thm koro şefi kızını aldı. Urfa korusu şefi kayın biraderini aldı. İstanbul korosu şefi oğlu ve yeğenini aldı. ilginizi çekerse detay verebilirim
ttnet arena - 09.07.2024


♪ Cumhuriyetimizin kurucusu ulu önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşlarını saygı ve minnetle anarken, ülkemiz Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunun 100. yılını en coşkun ifadelerle kutluyoruz.
Mavi Nota - 28.10.2023


♪ Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümlerinin Eğitim Programları Sorunları
Gülşah Sargın Kaptaş - 28.10.2023


♪ GEÇMİŞ OLSUN TÜRKİYE!
Mavi Nota - 07.02.2023


♪ 30 yıl sonra karşılaşmak çok güzel Kurtuluş, teveccüh etmişsin çok teşekkür ederim. Nerelerdesin? Bilgi verirsen sevinirim, selamlar, sevgiler.
M.Semih Baylan - 08.01.2023


♪ Değerli Müfit hocama en içten sevgi saygılarımı iletin lütfen .Üniversite yıllarımda özel radyo yayıncılığı yaptım.1994 yılında derginin bu daldaki ödülüne layık görülmüştüm evde yıllar sonra plaketi buldum hadi bir internetten arayayım dediğimde ikinci büyük şoku yaşadım 1994 de verdiği ödülü değerli hocam arşivinde fotoğraf larımız ile yayınlamaya devam ediyor.ne büyük bir emek emeği geçen herkese en derin saygılarımı sunarım.Ne olur hocamın ellerinden benim için öpün.
Kurtuluş Çelebi - 07.01.2023


♪ 18. yılımız kutlu olsun
Mavi Nota - 24.11.2022


♪ Biliyorum Cüneyt bey, yazımda da böyle bir şey demedim zaten.
editör - 20.11.2022


♪ sayın müfit bey bilgilerinizi kontrol edi 6440 sayılı cso kurulrş kanununda 4 b diye bir tanım yoktur
CÜNEYT BALKIZ - 15.11.2022


♪ Sayın Cüneyt Balkız, yazımda öncelikle bütün 4B’li sanatçıların kadroya alınmaları hususunu önemle belirtirken, bundan sonra orkestraları 6940 sayılı CSO kanunu kapsamında, DOB ve DT’de kendi kuruluş yasasına, diğer toplulukların da kendi yönetmeliklerine göre alımların gerçekleştirilmesi konusuna da önemle dikkat çektim!
editör - 13.11.2022


Tüm Mesajlar

Anket


DOB, DT ve GSGM'de 4B kadrosunda çalışanların 4A kadrosuna alınmaları için;

Sonuçları Gör

Geçmişteki Anketler

Tavsiye Et




Tavsiye etmek için sisteme girmeniz gerekmektedir.

Destekleyenlerimiz






 

Yazılar


Müzik Eğitimcileri Yetiştirmek (Genel Bakış)Sayı: - 14.12.2005


Her mesleğin adamını yetiştirme çabalarında yapılacak işlerden birisi, yetiştireceğimiz kişide bulunması gereken davranışların neler olması gerektiğini saptamaktır. Müzik eğitimcileri yetiştirmede de aynı yoldan yürünebilir. Müzik eğitimcisini yetiştirirken onun meslek hayatında gerçekleştirmesi beklenilen davranışların neler olabileceğinin önceden görülmesi ve/veya geleceğe dönük olarak düşünürsek önceden kestirilmesi gerekmektedir. Böylece bu etkinliklere hazırlayıcı bir davranış kazandırma sürecinden geçirilerek mesleğe hazırlanması sağlanabilir. Ancak burada unutulmaması gereken “bir öğrenilip bir öğretilemeyeceği”dir. İlke olarak, müzik eğitimcisinin okul ve çevre eğitiminde göstereceğini umduğumuz davranışlarının, bu davranışların üstünde çok zengin bilgi ve becerilerle donatılmış olmasını düşünmek zorundayız. Ancak böylece eğitimciye gereken mesleki davranış özgürlüğünü, problem çözmedeki yetkinliğini, yaratıcılığını ve eğitim sanatından zevk duyma ile kendisini mesleği aracılığı ile gerçekleştirebilme imkânlarını sağlayabiliriz.

Müzik eğitimciliğine ilişkin olarak kazanılması gerekli donanımlar ve etkinlikler dört başlık altında toplanabilir.

1-Bilgi Donanımı
Bu başlık altında öğretmenlik için gerekli her çeşit bilgiyi düşünebiliriz. Bir eğitimciye gerekli olan genel kültür, yabancı dil, müzik sanatı ile eğitim ve müzik eğitimi konularında bilinmesi gereken kurumsal bilgiler bu başlık altında düşünülebilir ve tartışılabilir.

2-Beceri Donanımı
Bu başlık altında müzik eğitimcisinin kazanması gereken hem müzikle ilgili ve hem de eğitimcilikle ilgili davranışları düşünebiliriz.
Müzisyenliğini gerçekleştirmek için yeteneği ölçüsünde ana çalgısında zirveye ulaşılmışlık, okul ve geçlik çalgılarını tanımışlık yanında konuşma beceresi, liderlik, öğrenci topluluklarını yönetme gibi davranışlar düşünülebilir.

3-Üretim
Müzik eğitimcisinin kendisine kadar üretilmiş olan sanatsal, eğitimsel, bilimsel bilgilerin gerekli olanlarını elde etmiş olması değilimizdir.  Ancak kendiside müzik üretebilmeli, bilimsel araştırmalarla ilgilenmeli ve kendi alanında yayınlar yapabilmelidir.

4-Hizmet
Eğitimcilik ile müzik alının birleştirmiş olarak okul müzik eğitimciliğinin gerektirdiği her çeşit toplumsal ilişkileri ve diğer hizmetleri gerçekleştirebilme bu başlık altında düşünülebilir. Sınıftaki müzik eğitimi, ders dışı öğrenci etkinlikleri yakın ve diğer çevreler için konser, konferans açıklamalı müzik dinletisi gibi hizmetler yanında yönetim görevleri olarak sayılabilecek diğer bütün etkinlikler gene bu başlık altında sayılabilir.

Vurgulamalar

1-Ülkece yalnızlaşmamak, dış dünyaya yabancılaşmamak ve dışlanmamak için:
a.Yabancı dil eğitimine onu kendi alanımızda rahatça kullanabilecek kadar önem vermek,
b.Müzik öğretmeni yetiştiren kurumları diğer gelişmiş ülkelerdeki düzeye çıkarmaya çalışmak.

2-Müzik yaratıcılığına önem verme. Bunun için:
a.Kendi öz müziklerimizin (Türk sanat müziği ve Türk halk müziği) sistematiğini çok iyi bilmek,
b.Müzik üretme ile ilgili her çeşit yerli ve yabancı besteleme tekniklerini bilmek,
c.Müzik üretmek.

3-Bilimsel araştırmaya önem vermek.
a.Türkçe ve yabancı dilde okumaya yazmaya,
b.Araştırma yapmaya ve sonuçlarını yayınlamaya,
c.Meslek problemlerini sergileyici ve çözüm önerileri getirici makaleler yazmaya çalışmak.

4-Mesleki iletişime önem vermek:
a.müzik eğitimcisi yetiştiren kurumlar ve bölümler arası iletişime,
b.Meslektaşlar arası kişisel yardımlaşmaya,
c.Mesleğimizle ilgili olarak uluslar arası ilişkilere önem vermek gereklidir, böylece noksanlarımızı ve iyi yönlerimizi belirleyip çalışmalarımızı daha başarılı bir biçimde sonuçlandırabiliriz.

5-Görevlerimize bağlı olmaya önem vermek:
a.Her çeşit bilgi ve becerilerimizi ihtiyacı olan herkese öğretmek, rehber olmak,
b.noksanlarımızı tamamlamak, öğrenmeyi ara vermeksizin sürdürmek,
c.Görevimizin gerektirdiği günlük disiplinlere uymak,
d.Fedakar olmayı bilmek.

Gerek müzik eğitimcileri için ve gerekse onları yetiştiren uzmanlar için düşündüğümüz bu vurgulamalar bazı yönleri ile ulaşılması imkânsız görülebilir. Ancak yetiştirdiğimiz müzik eğitimcisi modelinin yurt ve dünya düzeyinde anlam taşıyabilmesi için bu görüşlere uygun çalışmalar yapılması gerektiği de ortada bir gerçek olarak durmaktadır.

Yazıyı Tavsiye Et

Yorumlar


Bu yazıya henüz yorum yapılmadı.

Yorumları okumak yada yorum yazmak için sisteme giriniz.